Özlük Ne İş Yapar? Bir İnsan Kaynakları Uygulamaları Olarak Özlük
İşletmeler ve kurumlarda özlük. Özlük nedir, ne iş yapar ve nasıl uygulanır?
![]() |
Özlük Nedir? |
Merhaba arkadaşlar İsmim Cihat doğan. Bir insan kaynakları
mezunu olarak İK'cıyım. Size bugun işletmelerde insan kaynakları uygulamaları
olan özlükten bahsetmek istiyorum. Özlük nedir, ne iş yapar ve nasıl uygulanır?
Özlük nedir: Özlük işleri, personelin işe giriş ve çıkış
işlemlerinin belgelendirilmesi, sicil tutma, çalışma düzeninin sağlanmasına
yönelik işlemlerin ve bürokratik işlemlerin yapılmasını ifade eder. MYK'nin
tanımına göre özlük İşleri personeli; kuruluşun personel devam kontrol sistemi
ile bordro sisteminin kurulmasına destek veren, sistemleri uygulayan ve
takibini sağlayan, bordro ve özlük işleri kapsamındaki süreçleri yasal
mevzuatlara uygun olarak yürüten nitelikli kişidir.
İnsan kaynakları uygulamaları olarak bir hastaneyi
inceledim, hastanedeki özlük işlerine baktığımızda: EAH da özlük biriminde
çalışan personelin tanımına göre; Sakarya Eğitim ve Araştırma Hastanesinde
görevli her derece ve unvandaki personelin izin, terfi, emeklilik, istifa,
görevden çekilmiş sayılma gibi özlük işlemleri, Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu
İmza Yetkileri Yönergesi ile belirlenen yetkililer tarafından yürütülmektedir.
Özlük işlemlerini, kurumun ayrı bir birimi tarafından yürütülmektedir. Bu
birim, özlük birimidir.
Özlük işlerini her kurum ve kuruluşlarda görmekteyiz, kimi
yerde özlük işleri, personel odası, personel departmanı veya insan kaynakları
departmanlarında yer almaktadır. Özlük, birimlerin olmaz olmazı yerine
getirilmesi gereken işlerdendir.
Sizinde özlük hakkında bildiklerinizi ve düşüncelerinizi
almak isterim, blog'un yorum kısmına yorum yaparak konuşabiliriz. Blog'umu
beğendiyseniz, beğenmeyi ve paylaşmayı unutmayınız.
Yorumlar
Yorum Gönder