Özlük Ne İş Yapar? Bir İnsan Kaynakları Uygulamaları Olarak Özlük


İşletmeler ve kurumlarda özlük. Özlük nedir, ne iş yapar ve nasıl uygulanır?

Özlük Nedir?
          

           Merhaba arkadaşlar İsmim Cihat doğan. Bir insan kaynakları mezunu olarak İK'cıyım. Size bugun işletmelerde insan kaynakları uygulamaları olan özlükten bahsetmek istiyorum. Özlük nedir, ne iş yapar ve nasıl uygulanır?


           Özlük nedir: Özlük işleri, personelin işe giriş ve çıkış işlemlerinin belgelendirilmesi, sicil tutma, çalışma düzeninin sağlanmasına yönelik işlemlerin ve bürokratik işlemlerin yapılmasını ifade eder. MYK'nin tanımına göre özlük İşleri personeli; kuruluşun personel devam kontrol sistemi ile bordro sisteminin kurulmasına destek veren, sistemleri uygulayan ve takibini sağlayan, bordro ve özlük işleri kapsamındaki süreçleri yasal mevzuatlara uygun olarak yürüten nitelikli kişidir.
İnsan kaynakları uygulamaları olarak bir hastaneyi inceledim, hastanedeki özlük işlerine baktığımızda: EAH da özlük biriminde çalışan personelin tanımına göre; Sakarya Eğitim ve Araştırma Hastanesinde görevli her derece ve unvandaki personelin izin, terfi, emeklilik, istifa, görevden çekilmiş sayılma gibi özlük işlemleri, Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu İmza Yetkileri Yönergesi ile belirlenen yetkililer tarafından yürütülmektedir. Özlük işlemlerini, kurumun ayrı bir birimi tarafından yürütülmektedir. Bu birim, özlük birimidir.

           Özlük işlerini her kurum ve kuruluşlarda görmekteyiz, kimi yerde özlük işleri, personel odası, personel departmanı veya insan kaynakları departmanlarında yer almaktadır. Özlük, birimlerin olmaz olmazı yerine getirilmesi gereken işlerdendir.

           Sizinde özlük hakkında bildiklerinizi ve düşüncelerinizi almak isterim, blog'un yorum kısmına yorum yaparak konuşabiliriz. Blog'umu beğendiyseniz, beğenmeyi ve paylaşmayı unutmayınız.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İş Analizi Nedir? İşletmeler Ve Kurumlarda İş Analizi